Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a představitele předválečné a meziválečné avantgardy.
Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl.
Rozlišuje významové vztahy ve větě jednoduché a souvětí.
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
Karel Čapek
větné členy, druhy vět vedlejších, poměry mezi větami hlavními; přívlastek volný a těsný; přístavek |
test - |
Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně.
Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
• porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
• písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
témata a slovní zásoba: dobrovolnictví, přídavná jména k popisu místa, cestování, věda - pokusy, frázová slovesa, vyjádření výhod a nevýhod. reálie anglicky mluvících zemí - New York, Austrálie gramatika: budoucnost vyjádřená pomocí "will", "going to" a přítomným časem průběhovým, podmínkové věty, modální slovesa.
V učebnici lekce 2/C,D |
Španělský jazyk |
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně |
telefonický rozhovor - užití frází
nepřízvučná zájmena a jejich užití textu |
práce ve dvojici - tvorba dialogu (hodnoceno)
PT: Osobnostní a sociální výchova
práce s učebnicí Por supuesto 2, lekce 9 |
Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností
stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
tvorba otázek
porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě |
Téma: Die Wohnanzeigen
Gramatika: Zvratná slovesa, minulý čas. |
Matematicko fyzikální základ |
Modeluje a řeší úlohy za použití rovnic a jeho soustav. |
slovní úlohy vedoucí k soustavám rovnic |
|
Svět přírody |
Rozliší nejjednodušší uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití.
Zhodnotí užívání fosilních paliv a vyráběných paliv jako zdrojů energie a uvede příklady produktů průmyslového zpracování ropy. |
v praxi významné uhlovodíky - alkany, uhlovodíky s vícenásobnými vazbami
paliva - uhlí, ropa, zemní plyn, průmyslově vyráběná paliva |
|
Člověk a společnost |
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí.
Objasní účel důležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání.
Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska osídlení.
Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska hospodářských aktivit. |
- vznik Československa, dějiny První republiky (1918-1938)
- malý a velký státní znak, státní vlajka, pečeť, hymna, prezidentská standarta, státní barvy
- krajské členění České republiky |
Prezentace: Významné firmy ČSR.
Práce s mapou (srovnání ČR a ČSR). |
Estetická výchova |
Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
VV - malba na plátno podle vybraného návrhu |
Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. |
prezentace prací - vzdělávací systémy včetně posterů |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
doplňkové sporty |
|